Vreme Brutalnih Dobronamernika
Milan B. Popović
Narodna Knjiga, Alfa 2006

"Srpski književni gard i neophodan odgovor sve prisutnijem, ozvaničenom primitivizmu i direktan kulturni udarac sistemu potpunog apsurda", stoji u uvodnim rečima zbirke pesama mladog autora Milana B. Popovića. Dobra namera i brutalnost - teško spojivi pojmovi, ali u savremenoj poeziji današnjice i to je moguće.

Pesme Milana Popovića nabijene su eruptivnom snagom, muževnošću, vrcaju reči, pojmovi, svakog trenutka oseti se pesnička želja za urlikom, želja za promenom postojećeg sveta. Na savremen i originalan način, pesnik izražava svoj stav prema bremenitom modernom vremenu u kojem mora da živi. Čitava galerija osećanja se niže: gnev, urlanje, drhtaj, vrištanje, grcanje; lavirinti misli se kovitlaju dok pesnik grca, dok fitilj u njemu gori, dok urla i vrišti u sebi. Nezadovoljan je svetom koji puca po šavovima. Život je apsurdan, teško je nastaviti dalje i videti vedriju perspektivu. Realnost nije nimalo ružičasta: ovde smrt životu lice umiva. Simboli tzv. modernog društva su samo za preziranje, Srbija je "tamnica naroda" i u njoj je prepoznatljivo "robovsko breme".

U želji da saopšti istinu, pesnik je često rastrgan, pijan, otrovan, besan, muka mu je od svega i čini mu se da je sam u svojoj borbi i da ne može da pronađe put i nastavi dalje. Čak teži ravnodušnosti i preziru svega zbog sivila duša ljudi, ali i pored naglašenog pesimizma i pesničke preosetljivosti, on ipak veruje u spas. Snažno iskaljuje patriotska osećanja ("Srbiju svoju volim", "Srbijo, majko"...), saoseća sa patnjama naroda zagušenog u nemoći, u bezumlju, ovo su najteži dani za Srbiju, jer "nismo više nigde, ne predstavljamo ništa".

Popović se trudi da izbegne vulgarnost i uspeva u tome, iako bi rado sve u lice rekao i nikog ne bi poštedeo, ali uprkos svemu, ostaje dostojanstven, intelektualan, uzvišen, samo sebe voli, iako za ljubavlju čezne; univerzum u kojem uživa su bine, dim, bubnjevi, masa, dah slobode, koncerti i ipak veruje u san i u sebe.

Vreme Brutalnih Dobronamernika je druga knjiga trilogije "Bolji od svog Života", i veoma je efektno dizajnirana, što je zasluga poznatog beogradskog muzičara  Jakše Vlahovića iz benda Abonos. Ilustracije i naslovna strana za svaku su pohvalu.

Popović je svoje iskustvo stekao radeći za magazine Rocks i X-Zabava, dok je danas novinar i saradnik magazina Sound & Music, Time Out i Bestseler (novine za kulturu).