Prikaz knjige “Vreme Brutalnih Dobronamernika”

“Vreme brutalnih dobronamernika” – zbirka pesama Milana B. Popovica, je drugi deo triologije “Bolji od svog života” – pesme su koje zajedno daju jedno kompleksno delo, koje cesto na prvi pogled uopste ne izgleda tako.

Hrpa bunta, prezira, ocaja, gorcine, (nemih) urlika, krhkosti a snage i cvrstine, zatvaranja a otvaranja i oslobadjanja, jake vere i nade, a ponekad i napusten od njih, propadanja a uzdizanja, kiselo-gorkog nezadovoljstva skoro prema svemu i svacemu u ovoj zemlji. Ne znam da li, ako bih pokusao da izdvojim najbolje poglavlje, najbolji deo knjige, da budem objektivan i kazem da je to “Srbijo, osecas li da pesnik gori u ledenom narucju tvoj?”, onaj najčistiji, najdirektniji, bukvalno “in your face” deo. Ili, da budem subjektivan, pa da kazem da su to one nešto više ličnije, koje su i mračne, luciferne, one duboke u čijim se pojedinim sferama mozemo izgubiti jer ne tako retko možemo se naći u lavirintu osecanja pisca-pesme, koje čine najbolje momente i delove ove knjige. U svakom slučaju, anastomoza i jednih i drugih moze (nas) dovesti do paradoksalnih stanja.

Ponekad zamislim kako bi ova poezija izgledala da nije poezija, nego da je sve ovo isto nesto drugo, muzika na primer. Tu bi žanrovi mnogo varirali, od brzih, agresivnih, crvrstih i teskih stilova (“Plezir za prezir”) do nekih sasvim drugacijih – usporenih, mracnih, mozda na neki neuobicajeni nacin depresivnih, gde se mir nemira utapa u misli i duh koji se bore.

Djordje Matejic
                                                                    H &H Magazine